علت پارس کردن سگ

نارسه پت
17 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

علت پارس کردن سگ ها و معنی انواع صداهای سگ ها چیست ؟

علت پارس کردن سگ ها می تواند یک رفتار طبیعی باشد و یک راه بر قررای ارتباط با ما است. این حیوانات منظور خود را با پارس کردن به ما منتفل میکنند. مثلأ وقتی فرد غریبه ای وارد منزل میشود شروع به پارس کردن میکند. یا وقتی که یک صدای اضافه و عجیبی میشنوند شروع به پارس کردن میکنند مثل زمانی که یک سگ از گله خفاظت میکند آنها وظیفه حمایت از ما را برعهده دارند.ولی در شرایطی هم پیش می آید که سگ ها به صورت غیر عادی هم پارس میکنند اینجا است که باید برای کنترل پارس کردن سگها ابتدا علت آن را بررسی کنیم. 

 

 

معنی انواع صداها و پارس کردن سگ ها چیست ؟

 علاوه بر دلایلی که برای پارس کردن سگ ها گفته شد, سگ ها مانند همه گوشتخواران برای برقراری ارتباط از صداهای مختلفی استفاده میکنند مثلأ برای پیدا کردن غذا یا جای گرم صدایی شبیه صدای بچه گربه در می آورند. اما اگر آسیب دیده باشد صدایی شبیه به گریه ای بلند از آنها شنیده می شود. از زوزه کشیدن برای ارتباط طولانی استفاده میکنند که این عمل معمولأ برای گوشتخواران وحشی برای تعیین فلمرو انجام می شود. خرناس کشیدن یا غرغر کردن برای ترساندن, هشدار دادن,  و دفاع کردن است اما بعضی وقتها برای بازی کردن نیز استفاده میکنند.

پارس کردن سگ ها نوع دیگری از برقراری است که در سگ ها بسیار معمول است که این رفتار می تواند ناشی از تشویق ناخودآگاه صاحب سگ باشد که سگ را به پارس کردن بیشتر ترغیب میکند.که این پارس کردن انواع مختلفی دارد مانند: پارس کردن برای آگاهی, پارس کردن ناشی از عصبانیت, پارس کردن برای جلب توجه, پارس به دلیل هیجان, پارس کردن برای قلمروطلبی, پارس کردن برای بی حوصلگی, پارس ناشی از تنهایی یا مضطرب بودن, پارس ناشی از ترس و وحشت است.

 

نکات زیر در کنترل پارس کردن سگ ها:

اول اینکه هنگام پارس کردن سگ اگر از واژه نه به طور محکم استفاده کنیم نه تنها تآثیری ندارد بلکه ممکن است نتیجه عکس هم بدهد چون سگ فکر میکند که ما هم در جواب پارس کردن آن, صدایی شبیه به پارس کردن در می آوریم. دوم اینکه استفاده از یک واژه مشخص و مناسب مانند کافیه می باشد که باید با یک لحن و طرز گفتار مشابه این واژه را بکار برد. سوم اینکه باید صبور بود. تغییر رفتار سگ  مستلزم صرف وقت کافی است و زمان می برد و باید پله پله آن را انجام داد. 

مساآله مهم بعدی جایزه دادن به سگ در قبال رفتار خوب است. این روش بهتر از تنبیه کردن سگ است زیرا تنبیه بدنی نه تنها موثر نیست بلکه باعث ترس حیوان نسبت به شما می شود. در هنگام پارس کردن سگ را در آغوش نگیرید چوی سگ ممکن است با انجام این عمل باور میکند که واقعآ چیزی برای ترسیدن وجود دارد و در آینده این رفتار سگ بدتر میشود. باید برای جلوگیری از پارس کردن سگ با او تمرین کرد یا از یک فرد حرفه ای کمک گرفت یا با یک رفتار شناس و یا یک دامپزشک مشورت کنید.

 

آموزش پارس نکردن در سگ ها

سخن پایانی :

در پایان این نکته قابل ذکر است که برای جلوگیری از پارس کردن سگ علاوه بر راههای گفته شده نیز میتوان از  قلاده های ضد پارس نیز استفاده کرده که انواع متفاوتی در بازار وجود دارد که میتوان از آن برای جلوگیری از پارس کردن سگ استفاده نمود. یکی از این قلاده ها, قلاده های ضد پارس یا قلاده تنبیهی است که در سایت موجود میباشد. گرچه ما به شما توصیه نمیکنیم از این روش به عنوان آخرین راهکار استفاده کنید زیرا این روش روشی بسیار سختگیرانه میباشد. 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.